Skip to content

Antreprenorul Mugur Frunzetti

Mugur Frunzetti este un profesionist desavarsit. Pe langa educatia artistica pe care a primit-o in copilarie, provenind dintr-o familie de artisti renumiti, a reusit sa dobandeasca o gandire logica, ordonata si pragmatica in urma studiilor absolvite.

Afacerile lui Mugur

Floria in viziunea antreprenorului FrunzettiAfacerile sale au fost multiple, desfasurate inca de la implinirea varstei de 18 ani. Dupa o scurta perioada de pauza, cauzata de efectuarea studiilor universitare, acesta si-a reluat activitatea antreprenoriala la o scara mult mai larga, posibila datorita experientei si a capitalului castigat de-a lungul timpului.

A infiintat magazinul Marketonline, care a ajuns rapid printre principalii jucatori de pe piata romaneasca din zona IT. Cu banii obtinuti in urma exitului din acest business, Mugur era gata sa treaca la o noua provocare.

Deoarece era familiarizat cu mediul digital dupa numeroasele siteuri si magazine online pe care le avusese, a ales sa plaseze urmatoarea afacere tot in aceasta zona, care era in expansiune in acea vreme.

In urma studiilor efectuate, Mugur Frunzetti a ajuns la concluzia ca piata florilor din Romania, cifrata la 100 milioane de euro in momentul in care Floria isi facea debutul pe piata, nu era suficient exploatata, existand un potential mare de crestere in special in zona florariilor online. Trendul pietei arata ca tot mai multi romani prefera sa cumpere flori online, in detrimentul celor de la tarabe, din cauza calitatii slabe ale acestora, si a ofertei limitate.

Floria, asa cum a fost numita floraria, a fost gandita ca o companie de mica anvergura in prima faza, orientata catre obtinerea de cat mai multi clienti, cu focus mai mic pe partea de profitabilitate. A fost abordata o modalitate de extindere prudenta, iar acest lucru si-a arata roadele relative repede, Floria reusind intr-un an sa ajunga la break-even.

Floria si succesul pe piata romaneasca

Servicile oferite erau noi pe piata romaneasca. Aranjamentele florale satisfaceau cele mai variate gusturi, de la cele romantice pana la cele moderniste, gama de produse era variata si purta semnatura unor arhitecti florali de renume, clientii beneficiau la cerere de consiliere pentru alegerea buchetului sau aranjamentului cel mai potrivit.

Unul dintre serviciile care au facut insa diferenta a fost introducerea livrarii la doua ore de la primirea comenzii. Mugur a ajuns la concluzia ca modelul clasic folosit pana atunci, prin care se preluau comenzile, se faceau buchetele si se livrau a doua zi prin curier , nu era unul ideal pentru flori.Trimise prin curier, florile ajungeau a doua zi la destinatie in niste cutii triste, de fapt in ambalajul tip al curierului. Mai mult, florile sunt produse perisabile, care trebuie transportate in conditii speciale, lucru care era imposibil in acele conditii.  Asa ca a decis introducerea vanzarii la doua ore de la primirea comenzii, atat pentru Bucuresti, cat si pentru orasele din tara (pentru a acoperi livrarile in tara a incheiat acorduri cu parteneri locali prin care realiza livrarea in peste 50 de orase).

Clientii sunt in marea majoritate barbati, si achizitioneaza flori de 4-5 ori pe an. Jumatate din numarul de clienti ofera flori doar la ocazii speciale. Florile preferate ale barbatilor sunt trandafirii, surpriza venind  de la doamne, care comandau aproape orice, cu exceptia trandafirilor.