Skip to content

Prima florarie online a lui Mugur Frunzetti

Mugur este unul dintre tinerii antreprenori cu care Romania are de ce sa se mandreasca. A fost printre  primii care au aplicat in practica cunostiintele dobandite inca din liceu (a studiat in prima clasa de informatica intemeiata in Romania), si a avut curajul sa se lanseze in necunoscutul mediu online, chiar in perioada in care acesta era la inceputuri si in patria care l-a creeat.

Dobandind pe parcursul copilariei si cunostiinte artistice, provenite din familie, Mugur a dezvoltat  un pronuntat simt artistic, care, suprapus cu creativitatea cu care era inzestrat, a dus la aparitia unui fenomen in premiera in Romania: prima florarie online, denumita Floria.

Prima florarie online

Floria nu este o florarie clasica

Sensibilitatea lui Mugur (pentru care florile se cumparau in dorinta de a transmite un sentiment, de a face o mica bucurie unei persoane, si de a arata cat de mult este apreciata), a fost dublata de pragmatismul acestuia, antreprenorul facand  o  analiza detaliata  a motivelor pentru care o asemenea afacere ar fi avut succes in Romania. Dincolo de motivele clasice (zile de nastere, onomastici, evenimente de business, etc) , Mugur a observat ca unul dintre factorii care ar putea sa duca la succesul Floria este lipsa de timp. Aceasta  tinde sa devina cronica in conditiile vietii trepidante de astazi, potentialii clienti trebuind sa fie ajutati.  Ajutor ar putea sa vina de la o florarie online, avand in vedere ca aceasta putea sa ofere o gama variata de buchete si aranjamente florale, de unde clientul putea sa aleaga ceva potrivit dorintei lui, economisind un timp pretios (nu mai era necesar sa se faca un drum pana intr-o floraria clasica, si in plus, se puteau face mult mai usor comparatii intre preturile diverselor sortimente). Comanda se putea face printr-un simplu click, florile putand fi livrate oriunde ar fi dorit clientul.

Garantia de calitate la livrare

Diferenta fata de florariile clasice nu o facea numai factorul timp, ci si calitatea florilor. Daca intr-o florarie clasica florile ajung sa se imbolnaveasca mult mai repede datorita depozitarii improprii (odata descarcate din camionul frigorific cu care se facea transportul ramaneau in incinta florariei, unde puteau fi si 40 de grade), o florarie online ofera clientilor sai toate garantiile de calitate la livrare. Marfa era adusa in camioane frigorifice si depozitate imediat in medii cu temperatura atent controlata.

Mugur a mai observat si ca datorita pierderilor mai mici avute de o florarie online preturile pot fi mai mici pentru aranjamentele clasice, dar se pot oferi clientilor si aranjamente deosebite, in ton cu ultimele tendinte ale modei, executate in mediu controlat de catre artisti florali certificati de cursurile urmate (marea lor majoritate fiind instruiti in scoli de arta florala de renume din Olanda).

Tot la capitolul avantaje remarcate de Frunzetti, a fost acela ca o florarie online putea sta la dispozitie clientilor timp de 24 de ore pe an zilnic la fel ca oricare website cum ar fi http://www.romawomen.ro/, deoarece clientul putea vedea oferta printr-un site foarte bine personalizat si prietenos, comanda facandu-se printr-un simplu sms. Plaja de clienti carora li se adresa floraria era generoasa: pe langa clientii interni, Floria se putea adresa in premiera si pietei externe.  Acest lucru era posibil datorita unei campanii de promovare online extrem de usor de realizat, spre deosebire de marketingul classic.