Skip to content

Mugur Frunzetti si antreprenoriatul in Romania

Mediul de afaceri romanesc este unul dintre cele mai dinamice din Europa. Odata cu caderea regimului Ceausescu, oportunitatile de business erau practic nelimitate, incurajand aparitia unei noi generatii de antreprenori. Acestia posedau un spirit antrepenorial nativ, avand posibilitatea de a capata cunostiintele de business in cadrul unor studii aprofundate, efectuate in tara sau in strainatate.

Unul dintre exponentii acestei generatii a fost si Mugur Frunzetti. Nascut intr-o familie de artisti, antreprenor rasat (avand numeroase idei de afaceri), a beneficiat de oportunitatea de a lua contact cu mediul digital pe durata studiilor efectuate in Statele Unite.

Sezizand faptul ca acest mediu se afla la inceput de drum, odata reintors in tara isi canalizeaza toate afacerile catre digital. Dupa mai multe afaceri in care testeaza acest mediu, Mugur isi obtine deplina maturitatea antreprenoriala cu Floria si Retargeting.

Floria si mediul online

Grafic idee de businessFloria a fost una dintre primele florarii online deshise in Romania. Mugur a mers pe un model inovativ de business, oferind servicii in premiera in acele timpuri. Siteul florariei era foarte bine structurat, fiind foarte usor de folosit. Avea marele avantaje de a fi deschis 24 de ore pe zi, 365 de zile pe an, oferta de produse fiind foarte larga, iar comanda foarte usor de realizat. Costurile operationale si de promovare erau mici, ceea ce ii oferea un cash flow rezonabil. Ziua si chiar ora livrarii comenzii puteau fi stabilite de ordonatorul florilor foarte usor, acesta beneficiind si de consultanta specializata pentru alcatuirea aranjamentului floral.

In prima faza nu s-a urmarit profitul, ci numai castigarea de clienti, urmate de  largirea bazei acesteia, pe baza onorarii integrale a promisiunilor facute catre clienti.

 

Livrarea se facea oriunde in Bucuresti si in tara, in termen de 2 ore, ziua inchizandu-se la ora 18.00

Odata afacerea ajunsa la maturitate, Mugur a vandut afacerea catre un fond de investitii, obtinand astfel capitalui necesar pentru a demara un nou startup in domeniul online. De aceasta data afacerea a fost gandita ca un ajutor pentru siteurile de comert electronic, Mugur observand ca rata de conversie a vizitatorilor siteurilor magazinelor online este foarte mica, in jur de 1%. Avand experienta in promovarea online de pe vremea Floria, acesta a observat ca promovarea produselor nu era foarte bine targetata. Potentialul client era bombardat cu informatii multiple, provenite din mai multe canale de comunicare, dar nu aparea nici o informatie care sa fie adresata direct nevoilor acestora.

Retargeting

Noua aplicatie Retargeting studia comportamentul vizitatorilor pe site, necesitatile lor pe baza algoritmului de testare A|B , si creea triggere care erau folosite in  trimiterea mesajelor personalizate fiecarui potential client. Aceste triggere se trimiteau fie direct pe site, fie ca si mesaje de reamintire, prin sms sau prin mail .

Este usor de instalat si integrat in siteurile de comert electronic, primele rezultate aparand aproape instantaneu, bazate pe faptul ca aplicatia angajeaza clientii in mod real.

Intr-o perioada foarte scurta de la infiintare Mugur a reusit sa aduca un numar de 400 de clienti, atat din tara cat si din strainatate. Dezvoltarea aplicatiei a fost exploziva, ajungandu-se deja la a treia generatie , care nu mai are nevoie de ajutor uman, fiind plug and play.